fbpx

Baby Slaap Geheimen Review: voor eens en altijd een goede nachtrust voor jou én je baby?

Voor veel mensen is het krijgen van een kind één van de grootste dromen. Mocht die droom uitkomen, bevind je je op een roze wolk. Jouw kind is vanaf de allereerste seconde eigenlijk jouw alles. Je hebt er geen moeite mee om alles te kopen wat jouw baby nodig heeft én je bent bereid om jezelf volledig weg te cijferen. Dat zijn althans de verhalen die continue door kersverse ouders naar buiten worden gebracht.

Uit ervaring weet ik echter dat behoorlijk veel mensen moeten wennen aan het ouderschap. Zij moeten bijvoorbeeld wennen aan de slapeloze nachten, aan het vele gehuil van de baby en de verantwoordelijkheid die gedragen moet worden. Vanuit mijn perspectief gaat de meeste aandacht uiteraard uit naar de slapeloze nachten. Gedurende een dag liggen behoorlijk veel baby’s te huilen, waardoor je niet van een optimale nachtrust kunt genieten.

Ouders met baby in armen die huilt

Meerdere onderzoeken hebben echter uitgewezen dat een goed slaappatroon onwijs belangrijk is. Een goed slaappatroon is echter niet het patroon waarin je elke nacht gewekt wordt, aangezien jouw baby ligt te huilen in zijn/haar bedje. Om de mogelijke gevolgen van de slaapproblemen te kunnen voorkomen, is het aan te raden om een efficiënt hulpmiddel tegen de slaapproblemen van jouw baby te vinden. Zolang jouw baby elke nacht doorslaapt, ben jij ook in staat om elke nacht door te slapen.

Mogelijk biedt het e-book ‘Baby Slaap Geheimen’ dé oplossing voor jou. In dit e-book staan namelijk, volgens de schrijver, meerdere stap-voor-stap methodes waarmee je het slaappatroon van jouw baby kunt verbeteren. Daarmee verbeter je dus niet alleen het slaappatroon van jouw baby, maar ook van jezelf. In deze Baby Slaap Geheimen review bespreek ik graag wat dit e-book precies is, wat het doel van dit e-book is én door wie het e-book geschreven is. Her en der vind je ook mijn persoonlijke mening en uiteraard vind je ook meer informatie over bijvoorbeeld de kosten en eventuele meegeleverde bonussen.

Inhoudsopgave

Wat is het e-book Baby Slaap Geheimen precies?

In dit e-book vind je enkele methodes waarmee je jouw baby zelfstandig leert slapen én ook leert doorslapen. Je bent daardoor zelf in staat om ook beter te slapen, wat uiteindelijk voor meerdere gezondheidsvoordelen zorgt. Of beter gezegd; je voorkomt de gezondheidsproblemen door het gebrek aan slaap op een efficiënte manier aan te passen.

Baby slaapt door

Een onderzoek in 2019 heeft uitgewezen dat bijna 25% van alle volwassen Nederlanders slaapproblemen ervaren. Veel van deze slaapproblemen komen door een bepaalde mate van stress, maar een deel van deze slaapproblemen is ook te wijten aan huilende baby’s. Door een huilende baby ben je simpelweg als ouder zijnde níet in staat om ongeveer 8 uur per nacht te slapen. Dat is echter wel de hoeveelheid slaap die eigenlijk elk mens, en dus ook elke ouder, nodig zou hebben. Zéker als je overdag het onderste uit de kan wilt halen, als je succesvol op werk wilt zijn en als je gezellig wilt zijn. Slaapproblemen zorgen immers voor concentratieproblemen, voor een lusteloos gevoel, voor een chagrijnig gevoel en voor een grotere kans op bepaalde ziekten.

Voldoende redenen dus om iets aan de slaapproblemen van jouw baby te gaan doen. Of het e-book Baby Slaap Geheimen hier dé oplossing voor biedt, vind je in deze review. Ik bespreek graag allerlei praktische informatie omtrent dit e-book, maar ik geef ook graag mijn persoonlijke mening op basis van mijn persoonlijke ervaringen.

Wie heeft het e-book Baby Slaap Geheimen geschreven?

Aangezien bijna een kwart van alle volwassen Nederlanders last van slaapproblemen heeft, is dit een uiterst serieus probleem. Iets wat ook een serieus probleem is, zijn de slaapproblemen die door een baby ontstaan. In mijn ogen is het, mede daarom, onwijs belangrijk dat een dergelijk e-book door een vakkundig persoon geschreven wordt. Ik ben daarom op onderzoek gegaan naar de naam en het verhaal van de schrijver van het e-book Baby Slaap Geheimen.

Al met al heb ik niet al te lang hoeven te zoeken naar de naam van deze schrijver. Op de website van dit e-book zag ik namelijk al snel de naam Annelot Hofstede staan. Op deze website is eveneens meer informatie over haar te vinden. Zij omschrijft zichzelf als een hele normale Nederlandse moeder. Zij is echter moeder geworden van een dochter die onwijs veel moeite had met slapen. Dit leverde op den duur serieuze problemen voor Annelot Hofstede op, waarna ze op zoek ging naar een mogelijke oplossing.

De zoektocht naar die mogelijke oplossing viel echter tegen. Annelot Hofstede had niet het idee dat de oplossing voor haar dochter (en voor haarzelf) voorhanden was, waardoor ze zelf haar methode ging ontwikkelen. Naar eigen zeggen werkte deze methode al binnen 3 dagen bij haar eigen dochter. Dit triggerde Annelot om haar methode verder door te ontwikkelen. Uiteindelijk heeft zij meerdere bewezen methodes weten te ontwikkelen, waarmee baby’s geleerd wordt om rustig door te slapen.

baby slaapt door in bed

Uiteraard is dit een beetje het verhaal van ‘Wij van WC eend raden WC eend aan’. Ik kan me echter wel goed voorstellen dat de methode van Annelot Hofstede werkt, aangezien zij deze methode op basis van haar eigen ervaring uitgewerkt heeft. Dit spreekt mij persoonlijk aan, net zoals het feit dat Annelot Hofstede behoorlijk transparant is. Op de website is ze met naam en toenaam te vinden, terwijl ze ook haar persoonlijke verhaal probleemloos uit de doeken doet. Die transparantie en betrouwbaarheid spreken mij aan, aangezien ze daarmee direct aangeeft dat ze écht te vertrouwen is.

Voor wie is dit e-book geschikt?

Nadat Annelot Hofstede er achter kwam dat haar dochter flinke slaapproblemen bleek te hebben, ging zij op zoek naar haar eigen methode. Deze methode heeft zij uiteindelijk doorontwikkeld en mede op basis van die methode haar eigen e-book uitgebracht. Maar, op wie richt Annelot zich nou precies met dit e-book?

Het antwoord op die vraag is relatief makkelijk te beantwoorden: op alle ouders met (jonge) kinderen. Ook als jouw kind relatief goed doorslaapt, bevat dit boek onwijs veel nuttige informatie en handige tips. Dat is iets wat ik absoluut durf te beweren na het lezen van dit digitale boek.

Of dit boek voor jou ook geschikt is, kan je voor jezelf maar al te snel achterhalen. Kan je op één van de volgende twee vragen ‘ja’ antwoorden? Dan is het e-book Baby Slaap Geheimen zeker geschikt voor jou volgens Annelot Hofstede:

• Ben jij er klaar voor om die slapeloze nachten eindelijk achter je te gaan laten?
  • Kies je ervoor om jouw kindje het mooie geschenk van een goede en gezonde slaap te gaan geven?

Wat is het doel van dit e-book?

Het doel van dit e-book is eigenlijk tweeledig. In de basis is het boek en de methodes bedoeld om het slaappatroon van de baby te verbeteren. Zodra het slaappatroon van jouw baby verbeterd is, kan je jouw eigen slaappatroon ook op een zeer efficiënte manier gaan verbeteren. Met dit e-book kunnen zowel jouw kleine wonder als jijzelf van een betere nachtrust gaan genieten.

Volgens de schrijver brengt dit boek meerdere unieke voordelen met zich mee. Volgens haar zijn deze voordelen merkbaar voor zowel de baby als voor beide ouders. Als voordelen heeft Annelot op de website van dit e-book onder meer de volgende punten genoemd:

• Je baby is een stuk beter uitgerust en is daardoor minder geprikkeld en geïrriteerd
  • Je baby wordt een stuk vrolijker wakker
  • Je wordt zelf ook een stuk vrolijker wakker
  • Je weet de relatie met jouw partner te verbeteren (minder irritaties)
  • Je krijgt meer rust om te genieten van jouw baby en zijn/haar groei
  • Je ervaart persoonlijk veel meer rust en ontspanning
  • Je weet een betere en hechtere band met jouw baby op te bouwen

Wil jij van de bovenstaande gevolgen/voordelen/doelen gaan genieten? Dat is volgens de schrijver Annelot Hofstede absoluut mogelijk. Maar, hoe kan jouw baby precies zijn/haar slaapprobleem gaan verbeteren? Wat zijn nou de bewezen methodes waar op de website van het e-book Baby Slaap Geheimen zoveel over te lezen valt? Meer informatie over de inhoud én opbouw van het boek is terug te vinden in het restant van deze uitgebreide Baby Slaap Geheimen review.

Ouders laten baby slapen in bed

Hoe is het e-book opgebouwd?

Om de inhoud van het boek nader uit te leggen, is het verstandig om eerst naar de totstandkoming van de inhoud te kijken. Eerder in deze review gaf ik namelijk aan dat Annelot Hofstede de methodes op basis van haar eigen ervaring ontwikkeld heeft. Dat is echter niet het enige waar zij de methodes op gebaseerd heeft; verschillende wetenschappelijke onderzoeken hebben ook bijgedragen aan de inhoud en opbouw van het e-book. Zo geeft Annelot Hofstede aan dat zij meerdere publicaties van de Stanford Universiteit gelezen heeft, aangezien deze Amerikaanse universiteit een eigen slaaplaboratorium heeft. Onder aan de streep heeft zij haar eigen bevindingen en ervaringen gecombineerd met wetenschappelijke onderzoeken.

Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in meerdere wetenschappelijk bewezen methodes. Methodes waarmee je volgens haar binnen 3 dagen jouw baby beter moet kunnen laten slapen. Om dat voor elkaar te krijgen, hoef je alleen maar dit e-book te openen en op je gemakje door te lezen.

Als je het digitale e-book opent, krijg je eerst een duidelijke inhoudsopgave te zien. Uit deze inhoudsopgave blijkt direct dat het e-book behoorlijk uitgebreid is. In totaal telt dit e-book 16 hoofdstukken. In onderstaande lijst heb ik de namen van deze hoofdstukken op een rijtje gezet:

• Hoofdstuk 1: Rust, regelmaat en eenduidigheid voor je baby
  • Hoofdstuk 2: Het belang van dutjes overdag
  • Hoofdstuk 3: Het creëren van een optimale slaapomgeving voor je baby
  • Hoofdstuk 4: Gouden slaaptips om je baby door te laten slapen
  • Hoofdstuk 5: Zo zorg je ervoor dat je zelf goed door slaapt
  • Hoofdstuk 6: Effectieve ontspanningsoefeningen
  • Hoofdstuk 7: Over huilen
  • Hoofdstuk 8: Het verbannen van hulpmiddelen
  • Hoofdstuk 9: Een effectieve aanpak voor je baby (3 tot 12 maanden)
  • Hoofdstuk 10: De eerste drie nachten in het kamertje blijven
  • Hoofdstuk 11: Alleen in het kamertje in slaap vallen
  • Hoofdstuk 12: Tips om van het slapen een succes te maken
  • Hoofdstuk 13: Je baby in jullie bed laten slapen
  • Hoofdstuk 14: Een effectieve aanpak voor je peuter (vanaf 1 jaar)
  • Hoofdstuk 15: De in de kamer blijven methode
  • Hoofdstuk 16: De alleen laten slapen methode

Als je bovenstaande lijst zo ziet staan, vallen mij direct enkele zaken op. Allereerst heeft Annelot Hofstede voor een duidelijke opbouw gekozen. Ze begint eigenlijk bij de basis en bij de voorbereidingen die je overdag kunt treffen. Naarmate het boek verder vordert, gaat ze steeds dieper in op de methodes die zij ontwikkeld heeft. Deze methodes worden uitgebreid toegelicht en bovendien vind je her en der in het boek onwijs veel handige tips terug.

Verder valt het mij op dat sommige hoofdstukken zich puur op het slaapgedrag van de baby richten, terwijl andere hoofdstukken zich richten op het slaapgedrag van de ouders. In mijn ogen heeft Annelot Hofstede daar goed aan gedaan. Het doel van dit boek is immers om voor iedereen de slaapproblemen op te lossen.

Vermoeide moeder met kinderwagen

Al met al ben ik behoorlijk te spreken over de opbouw en de inhoud van het boek. Het boek bevat in mijn ogen onwijs handige tips, alhoewel de tips niet allemaal zelf door Annelot Hofstede bedacht zijn. Maar, het is wel een feit dat dit e-book een compleet naslagwerk is en bovendien veel handige tips bevat. Al die tips zijn bovendien op een duidelijke manier uiteengezet en vormen een fraai geheel.

Krijg je nog bonussen meegeleverd?

Bij veel e-books, online trainingen en – cursussen is het tegenwoordig vanzelfsprekend om meerdere bonussen meegeleverd te krijgen. Is dat ook het geval bij het e-book Baby Slaap Geheimen? Ja, dat is zeker het geval. Als je dit e-book aanschaft, krijg je namelijk de volgende bonussen gratis meegeleverd:

• Een complete handleiding voor middagdutjes
  • Voorlees verhaaltjes
  • Je kindje zindelijk in 3 dagen e-book
  • 65 kinderliedjes
  • Een e-book met baby recepten
  • 3 bonus slaap programma’s

In mijn ogen vormen deze bonussen een prima aanvulling op het e-book. De bonussen gaan over meerdere soorten onderwerpen, maar hebben wel allemaal een gemeenschappelijk doel: het verbeteren van het slaappatroon van jouw baby. Op het moment dat het slaappatroon van jouw baby verbeterd is, geniet je daar zelf ook van. Je kunt dan immers zelf ook vele malen beter doorslapen en wordt niet meer elke nacht gewekt. Dat klinkt als een droom, niet waar?

Wat vinden andere lezers van dit e-book?

Als je op het internet op zoek gaat naar beoordelingen over dit boek, kom je zeker niet van een koude kermis thuis. Op het internet zijn behoorlijk wat beoordelingen te vinden, waarbij de rode draad in veel van deze beoordelingen super positief te noemen is. Veel mensen roemen de daadkracht van Annelot Hofstede, maar ook de inhoud van het boek. Zo spreken sommige mensen over een wereldwonder en over een grote omslag in hun leven.

Echter moet ik ook toegeven dat er soms minder positieve beoordelingen te vinden zijn. In deze beoordelingen wordt met name over de originaliteit van het boek gesproken. Sommige lezers geven bijvoorbeeld aan dat de tips óók in andere boeken terug te vinden zijn. In mijn ogen is Annelot Hofstede echter de enige die zoveel informatie overzichtelijk gebundeld in één boek heeft. Bovendien heeft zij ook haar eigen methodes weten te ontwikkelen, waardoor dit boek absoluut origineel en uniek te noemen valt.

Wat kost dit e-book?

baby-doorslapen-geheimBOXHeb je interesse om het e-book Baby Slaap Geheimen aan te schaffen? Dan ben je ongetwijfeld benieuwd naar de kosten voor dit digitale boek. Nou, ik heb goed nieuws voor je. Je kunt namelijk tijdelijk van een unieke korting genieten. Dankzij deze unieke korting betaal je tijdelijk slechts 27 euro voor dit boek.

Voor nog geen drie tientjes ben je dus de trotse eigenaar van dit uitgebreide boek, inclusief bewezen methodes. Dat is echter nog niet alles. Voor dit relatief lage bedrag krijg je namelijk óók de hierboven beschreven bonussen geheel gratis meegeleverd!

Kan ik dit e-book aanraden?

Zo, ik ben alweer uitgekomen aan het einde van deze Baby Slaap Geheimen review. De tijd is dus aangebroken om een eindoordeel te gaan vellen. Kan ik het e-book Baby Slaap Geheimen aanraden? Ja, dat kan ik absoluut. Persoonlijk heeft mij dit boek aangetrokken, aangezien het één van de slaapproblemen voor volwassenen op een zeer efficiënte manier aan weet te pakken.

Ik ben onder de indruk geraakt van de verschillende methodes en van de verschillende handige tips van Annelot Hofstede. Gezien het lage prijskaartje hoef je het boek ook niet te laten liggen; voor nog geen drie tientjes kan je jouw leven voorgoed veranderen. Dat is de moeite waard, toch? Veel leesplezier en succes met het toepassen van de methodes!

Wil jij een betere nachtrust voor jouw én je baby?